Teste de Matematica pentru Admiterea in Liceu
 
:: Teste :: Link-uri :: Contact :: Erata :: Radio DELTA ::
Home
 

I. Doamna profesoara, bine ati venit in emisiunea noastra si va multumesc ca ati acceptat invitatia. Stim ca ati pregatit generatii de elevi, multi dintre ei fiind oameni maturi si impliniti acum. Ne-ati putea spune de cati ani predati matematica si ce a insemnat ea pentru dumneavoastra?

R: Buna ziua tuturor si bine v-am gasit. Multumesc pentru invitatie si apreciez gestul tau Tudor.
Intradevar, am pregatit multe generatii de elevicare s-au implinit profesional si sper sa mai urmeze cateva generatii care sa-mi umple inima de satisfactii. Numarul anilor de cand predau matematica este egal cu 100010(2), care scris in baza zece este cu doi ani mai mare decat dublul varstei tale de acum. Afla tu cati ani sunt.
Ce a insemnat matematica pentru mine? A insemnat mult! A insemnat munca, daruire, implinire, dar si esec, bucurie dar si durere, dupa cum am reusit mai mult sau mai putin sa cultiv in sufletul elevului dragostesi respect pentru acest obiectarid si greu de stapinit – la prima vedere, dar care inseana numai armonie.

I: De ce credeti ca este importanta matematica ? Este ea doar un mijloc de realizare profesionala sau ne modeleaza si personalitatea ??

R: Desigur matematica este foarte importanta. Ea te formeaza, iti dezvolta logica, te organizeaza, iti modeleaza personalitatea si te invata mai ales ce inseamna satisfactia adevarata, pentru ca nuimic nu se compara cu bucuria reusitei in rezolvarea unei probleme dificile.
Matematica este, asa cum am spus de multe ori, un prieten care nu te tradeaza niciodata, daca faci ce-ti spune ea. Ea vine din practica si se intoarce in practica, iar pe unde trece ea modeleaza, armonizeaza, pune totul intr-o ordine fireasca si riguroasa.
Pentru mine elevul a fost elementul principal al muncii, fiind preocupata mereu de faptul daca elevul a inteles sau nu ceea ce eu ii transmit, daca am reusit sa-l sensibilizez in ceea ce priveste matematica.

I. Vi se pare ca atitudinea elevilor fata de matematica s-a schimbat in decursul celor … ani de predare ?

R: Totul este intr-o continua schimare. Nimic nu mai este cum a fost, nici noi, nici voi – si mi se pare firesc sa fie asa.
Poate programa este acum mai incarcata, modul de predare este in interactiune cu voi elevii si cred ca dorinta de reusita, de afirmare este acum mai accentuata.

I: Anul trecut scolar a avut loc un eveniment important in viata dumneavoastra ca profesor de matematica si in acelasi timp pentru elevi. Ati publicat un volumde teste de matematica. Cui se adreseaza aceasta lucrare?

R: In luna mai a acestui an am publicat o culegere de teste de matematica din dorinta de a oferii elevilor de clasa a VIII-a (si nu numai) un material suplimentar in pregatirea examenului de capacitate, teste care se incadreaza in programa de matematica si care vizeaza nivelul minim, mediu si superior de pregatire al elevului.
Asa cum am precizat in sumar, cartea contine 58 de teste propuse, variante propuse de M.E.N pentru admiterea in liceu, scoli profesionale, examen de capacitate (1987-2002), si 10 teste de perspicacitate. Testele propuse sunt in genul celor date la examenul de capacitate. Cartea poate fi folosita independent de manual.

I. Am observat pe coperta cartii un coautor: Paul Nemes. Ne puteti spune cine este si in ce fel ati colaborat?

R: Coautor este fiul meu student la politehnica si am avut marea bucurie de a colabora cu el in realizarea acestei culegeri. Consider ca a fost un moment special in relatia noastra, pentru ca in orice relatie nimic nu este mai frumos decat atunci cand poti sa cladesti ceva impreuna.
El m-a indemnat, m-a sustinut si m-a ajutat la realizarea testelor si la verificarea lor , el a facut toate demersurile necesare publicarii. Pentru toate ii multumesc si il imbratisez duios.
Sper ca aceasta carte sa fie utila elevilor sa-mi dea satisfactia unei munci implinite.

Emisiune radio “Delta”
1 noiembrie 2003


Multumesc si ii port aleasa consideratie fostului meu elev Marian Tudor, acum in clasa a X-a a liceului teoretic “Petru Maior” din Ocna Mures, care a stiut sa ma determine a da glas tainicelor mele ganduri prin intrebarile de mai sus puse in emisiunea radioului local “Delta” din 1 noiembrie 2003, avand tematica “Activitati scolare”, aceasta fiind una din multiplele preocupari ale membrilor asociatiei “ASMEA”.

   

Copyright © 2003 Nemes Otilia, Nemes Paul  
Termeni de Utilizare